7 jenis windows 7

Posted by ZafrinZaki | |


Windows 7 Starter
Diperuntukkan bagi mereka yang dah pun memiliki komputer kecil atau netbook. Sistem nie lebih banyak ciri yang dapat digunakan ntuk berhubungan dengan dunia maya atau internet.

Windows 7 Home Basic
Pada umumnya ianya seperti windows vista home basic. Ciri windows 7 home basic sudah cukup lengkap dibandingkan dengan windows starter dan sangat dinajurkan bagi pengguna rumah.

Windows 7 Home Premium
Jenis yang nie pulak adalah sistem yang relatif lengkap dan berpadanan untuk pengguna rumah, terutamanya yang menikmati kemudahan TV turner, DVD dan sebagainya. Selain itu tentu saja masih dilengkapi dengan pelbagai kemudahan seperti rangkaian internet connection sharing dan sebagainya.

Windows 7 Professional
Berpadanan untuk para profesional yang mahukan sambungan yang boleh dipercayai, kemudahan lengkap, peralatan perniagaan dan seterusnya kemudahan rangkaian yang disediakan oleh windows 7 profesional jauh lebih lengkap dari windows 7 starter home basic atau home premium.

Windows 7 Enterprise
Kemudahan yang ditawarkan pada windows 7 enterprise mencerminkan sistem yang layak digunakan untuk korporat. Kerana itu merangkumi pelbagai keperluan perniagaan, pejabat dan sebagainya.

Windows 7 Ultimate
Windows 7 Ultimate adalah output daripada sistem operasi windows lengkap. Disini anda dapat menemukan dan menggunakan kemudahan rangkaian, kemudahan backup dan memulihkan lebih terperinci.

Windows 7 E
Sistem operasi keluaran Microsoft pertama kali dilancarkan dengan sanak keluarganya yang lain. Ianya mungkin tak dipasarkan di seluruh dunia. Hanya digunakan disekitar eropah saja.. Mungkin juga E tu merujuk pada Europe.. Eropah..Untuk maklumat lanjut anda boleh lawat laman web Microsft.